Undervisning

Undervisningen på OrkesterEfterskolen er en god blanding af boglige fag og musikundervisning.

Fagligheden er høj

På OrkesterEfterskolen vægter vi fagligheden i både musikundervisningen og i de boglige fag højt. Vi udvikler ikke kun på det musikalske talent. Vi udvikler dig og de andre elever i dansk, matematik og engelsk på samme måde som i musikundervisning, og vi tror på, at kombinationen af boglige fag og musikundervisning skaber noget helt unikt.

Vi støtter din udvikling

Det er vores formål som efterskole at udvikle dig som elev på det musikalske, boglige og menneskelige plan. Undervisningen foregår derfor både i musik- og klasselokalerne, men også i fritiden, når vi opbygger det helt unikke fællesskab.

Musikundervisningen giver dig en enorm ballast af musikalske og instrumentale færdigheder, der giver dig musikalsk forståelse, kunstnerisk bevidsthed og ikke mindst en musikglæde, som du sjældent har oplevet før.

Den skolefaglige undervisning gør dig skarp! Selvom vi er en musikefterskole, så vægter vi de boglige fag utrolig højt. Vi udvikler dig både bogligt og intellektuelt og giver dig det bedst mulige grundlag uanset dit fremtidige uddannelses- eller erhvervsvalg.

Menneskeligt og socialt får du en hel masse ud af et år på OrkesterEfterskolen. Du bliver en aktiv del af efterskolemiljøet, hvor gensidig respekt og omsorg, ansvarlighed og fordybelse vokser ud af fællesskabet og de fælles musikalske projekter.

Læs mere om den boglige undervisning og musikundervisningen herunder: