Efterskolernes Aften

Efterskolernes Aften på OrkesterEfterskolen er ikke, som du kender den fra andre efterskoler. Vores Efterskolernes Aften foregår nemlig på en lørdag.

Efterskolernes Aften på en lørdag

Hvis du er nysgerrig efter at vide, om OrkesterEfterskolen er noget for dig, så kig forbi vores Lørdagsskole, der erstatter Efterskolernes Aften. Det giver os bedre tid til at fortælle dig om alle de gode ting, som vi tilbyder på OrkesterEfterskolen.

Lørdagsskole 2023

Lørdag den 14. januar 2023

Få samme indblik som til Efterskolernes Aften

Den anden onsdag hvert år inviterer landets efterskoler til Efterskolernes Aften, hvor der med rundvisninger og masser af spørgsmål er rig mulighed for at få det rette indblik i efterskolelivet på den pågældende skole.

Vi har så meget at vise dig, så vi har valgt, at du skal mærke stemningen på vores Lørdagsskole den anden lørdag i januar i stedet for Efterskolernes Aften.

Du får et indblik i det fantastiske efterskoleliv på OrkesterEfterskolen med venskaber for livet, musik og masser af smil. Ligesom til Efterskolernes Aften vil du få en rundvisning på skolen af vores nuværende elever, hvor der er mulighed for at stille alle de spørgsmål, som du har lyst til. Det kan være, du gerne vil vide, hvad eleverne laver om aftenen, eller om man som musikalsk nybegynder godt kan starte på OrkesterEfterskolen (hint: det kan man sagtens).

Program for Lørdagsskole

Kl. 12.00-12.30: Frokost i Spisesalen
Kl. 12.30-13.00: Rundvisning på skolen af nuværende elever
Kl. 13.00-13.30: Hørelære-introduktion
Kl. 13.35-14.50: Værklytning og musikteori
Kl. 15.00-16.00: Kor
Kl. 16.00: Kaffe og kage i Spisesalen. Mulighed for at stille spørgsmål til skolefagslærere

Til Lørdagsskole på OrkesterEfterskolen kommer du til at høre mere om vores seks linjer; orkesterlinjen, klaverlinjen, ang- og korledelse, orgellinjen, folkemusiklinjen samt guitar- og blokfløjtelinjen. Du kan vælge at fordybe dig i et instrument, du allerede mestrer, eller vælge at tage hul på et nyt instrument.

Om du vælger det ene eller det andet, er vi som undervisere meget ambitiøse på dine vegne, og vi ønsker at flytte dig mest muligt. Vi møder dig, hvor du er, og vi har bestemt ingen fine fornemmelse for, hvad du skal kunne fra start. Det er din interesse og passion for musik, der er det allervigtigste for os.

Har du ikke mulighed for at deltage til Lørdagsskole, er du mere end velkommen til at kontakte os. Vi tager hellere end gerne imod dig og din familie, lige når det passer jer. Du kan naturligvis også besøge os til Efterskolernes Dag, som hvert år ligger på den sidste søndag i september.