Danmarks Orkesterefterskole

Bliv en del af den musikalske stemning på OrkesterEfterskolen.

Orkester Efterskolen er en musikefterskole i Jylland for alle unge i 9. og 10. klasse, der brænder for klassisk musik og folkemusik. Her får du et år med nye venner, fællesskab med andre musikelskere, rejser, anderledes oplevelser og en helt masse musik.

Danmarks Orkesterefterskole

En musikefterskole med fællesskab, der rækker langt ud over noderne.

Vores musikefterskole er mere end en skole. Vi er et stærkt fællesskab, der bindes sammen af musikken. Hvad enten du vælger klassisk musik eller folkemusik, vil du opleve, hvordan vi arbejder sammen om at skabe noget unikt. Det handler ikke kun om at spille noderne rigtigt, men om at finde dit helt eget musikalske udtryk og dele det med andre.

Danmarks Orkesterefterskole

Find den linje, der passer til dig.

OrkesterEfterskolen tilbyder et stærkt fællesskab, der bindes sammen af musikken. Du behøver hverken være Mozart eller McCartney – så længe du elsker musikken! Find den linje, der passer til lige præcis dig, og book et besøg på OrkesterEfterskolen.

Her er der plads til alle

Du behøver hverken være Mozart eller McCartney.

Du behøver ikke være ekspert for at begynde din musikalske rejse hos os! Vores dygtige konservatorieuddannede undervisere møder dig på dit niveau og hjælper dig med at udvikle dine færdigheder. Uanset om du drømmer om at stå på de helt store scener eller bare ønsker at have musikken som en del af dit liv, er vi her for at støtte dig på vejen.

Danmarks Orkesterefterskole

OrkesterEfterskolen er en musikefterskole for alle unge i 9. og 10. klasse.

På OrkesterEfterskolen er musikken omdrejningspunktet – men det er venskaberne, der gør året uforglemmeligt. På skolen vil du møde du unge fra hele landet, som deler din passion for musik. Sammen skaber vi en spændende hverdag fyldt med øvetimer, sammenspil og hyggelige stunder.

Lyder det som noget for dig? Kom forbi, mærk den fantastiske stemning på vores musikefterskole og bliv klogere på, hvordan en hverdag med musik kan se ud!

Et musikalsk fællesskab

Følg dagligdagen på OrkesterEfterskolen.

OrkesterEfterskolen er på Instagram, hvor du kan følge med i dagligddagen på tæt hold. Hør direkte fra nuværende elever og se opslag fra tidligere koncerter og arrangementer. Ønsker du selv at komme på besøg, så kan du tilmelde dig her.

De fleste weekender bliver mange elever på skolen. Vagtlæreren arrangerer aktiviteter i samarbejde med eleverne. Denne gang tog de på tur og sov 2 nætter i shelters. Mad på og fællessang, bål og den smukkeste vestjyske natur: Et stort hedelandskab med søer, egekrat og skovområder. Der var adgang til et naturcenter med gode infotavler om hedens dyreliv og fauna.
41 0
Isak og Hannah hjalp i dag Struer Jernbaneorkester med en koncert i Bremdal. For to uger siden spillede de med til en koncert i Struer.

Orkesterefterskolen var repræsenteret af tre årgange i dag: 1, 11 og 22.#Brassband #struerjernbaneorkester @euphen_isak @horsburgh_hannah @thomasbjørkmann
59 0
Musikken spilles af vores enestående folkemusikere🤩 hæng på og genoplev stemningen fra ferniseringen på 10. Prøvefri-Klasses grafittiprojekt som de lavede sammen med Mathias. Hermed en kæmpe tak til Holstebro Kommune for tilladelsen og økonomisk støtte. Tak til alle som kom 🙏🏻
34 0
Citat Storm P: “Når kunsten kræver en forklaring, er der altid noget muggent ved den” Her er der bestemt intet mug🤩
25 0
Tak til Lone Hein for den smukke tale ved afsløringen af 10. Klasses grafitti projekt.
41 0
Gør som mig og kom til fernisering i morgen fredag den 12. juni klokken 10. Det er under frøjkvej på skolestien lige ved siden af Orkesterefterskolen. #orkesterefterskolen #graffiti #art #fypage
65 2
Fredag den 12. Juni klokken 10 er der fernisering på den væg vi har malet. Det er lige under frøjkvej på skolestien ved Orkesterefterskolen. Vi ses i morgen. #orkesterefterskolen #graffiti #art #ses #tomorrow
50 0

Hverdagen

Efterskolelivet er en helt særlig måde at bo, leve og lære på. Måske er det derfor, at mange venskaber fra efterskolen varer resten af livet.

Undervisningen

Undervisningen på OrkesterEfterskolen er en god blanding af boglige fag og musikundervisning.

Arrangementerne

På OrkesterEfterskolen afholder vi i løbet af efterskoleåret en hel del arrangementer, der har musikken og fællesskabet i fokus.