Slagtøj/trommer

Hvis du synes, det er fedt at spille trommer, skal du vælge orkesterlinjen!

Som slagtøjsspiller på orkesterlinjen får du mange forskellige udfordringer – alt fra melodisk slagtøj, pauker og orkestermusik, til trommesæt, harmoniorkester og slagtøjsensemble.

Vi møder alle elever, hvor de er – fra nybegynderen til den garvede trommeslager eller slagtøjsspiller – du behøver altså ikke at være prof for at gå på OrkesterEfterskolen. Vi har et veludstyret slagtøjslokale, og du har mulighed for at fordybe dig i fx lilletromme, marimba eller trommesæt og lære, hvordan man spiller i et stort orkester.

Klassisk slagtøj lægger et godt teknisk fundament, der giver dig overskud i alle genrer. Du får soloundervisning og slagtøjsfællestime med Henrik Knarborg Larsen, der underviser på Det Jyske Musikkonservatorium. Med Henrik som lærer får du soloundervisning, der passer dig, og det er, lige som det skal være på en rigtig musikefterskole.

Læs mere om at gå på orkesterefterskole.