Få 10.000 kroner i individuel elevstøtte

OrkesterEfterskolen uddeler fire legater i form af individuel elevstøtte på hver 10.000 kroner til de næste fire elever, der tilmelder sig sang- og korledelseslinjen til efterskoleåret 2022/23.

Linjen er noget helt specielt, fordi eleverne får solosang, soloklaver, vokalensemble, hørelære, musikteori, korledelse, en masse koncerter og masterclasses. Det er vigtigt for forstander, Asbjørn Damgaard Faleide, at eleverne på linjen udvikler deres stemmer og får samme adgang til at dygtiggøre sig som skolens andre elever, der spiller et instrument.

Linjen er også unik, fordi den svenske stjernesopran Gitta-Maria Sjöberg vil komme flere gange i løbet af året og afholde masterclasses for sangerne. Sangerinden er meget begejstret for at give sin store viden og erfaring videre:

At dele ud af sine erfaringer og have en betydning for andres udvikling er noget af det største, man kan give. Ens kundskaber skal ikke være hemmelige. De skal deles ud, og det er blevet en stor og vigtig ting for mig. Det er inspirerende på alle mulige måder at give min viden videre, og jeg føler mig meget rig, siger Gitta-Maria Sjöberg.

På sang- og korledelseslinjen bliver der arbejdet med alt fra tonedannelse og intonation til fælles frasering, og så prøver eleverne kræfter med blandt andet at dirigere hinanden og analysere partiturer.

Læs mere om linjen her.

Har du spørgsmål til den individuelle elevstøtte, eller ved du allerede nu, at du gerne vil sikre én af de fire legater i form af individuel elevstøtte, så kontakt OrkesterEfterskolen på +45 9712 1128.