Sanglinjen

Tag på efterskole for sang, kor eller korledelse

Tag på korledelse

Vi udbyder fra august 2020 korledelse som et fast ugentligt fag.

Du får hver uge soloundervisning i to instrumenter: 30 minutter solosang og 30 minutter klaverundervisning med konservatorieuddannede lærere.

Derudover har vi en ugentlig korledelsesklasse, hvor vi dirigerer hinanden, analyserer partiturer, forbereder praktik og diskuterer små og store emner knyttet til at lede kor.

Skolen har gode praktikmuligheder: Du får – når du er klar til det – lov at prøve kræfter med skolens store fælleskor og harmoniorkester. Derudover har du mulighed for at spille med i skolens store ensembler, hvis du spiller blæse-, slagtøjs- eller strygeinstrumenter.

Vores sanglærere er naturligvis konservatorieuddannede – og igennem skoleåret vil du også møde forskellige gæstelærere og deltage i workshops.

Efterskole for kor og sang

Sanglinjen handler om dig og din stemme – sammen med dine kammerater. Vi arbejder med at udfolde alt det, en stemme kan: Fra tonedannelse og intonation til fælles frasering, musikforståelse, direktion og det at være solist. Du får både undervisning i solosang og ensemble.

På sanglinjen er alle ansvarlige for hver deres stemme og skal passe ind i en musikalsk helhed. Vi har også timer i korledelse, hvor I kan få lov at dirigere hinanden. På Orkesterefterskolen synger alle elever i fælleskor hver uge – her kan sangerne ofte have særlige solist-opgaver.

Hvert år er forskelligt, og hvert år tilrettelægger vi undervisningen, så den passer til de elever, der går på skolen. Er du meget interesseret i korledelse, bliver dit skema og dine opgaver anderledes, end hvis du er mest interesseret i at synge selv.