Korledelse på OrkesterEfterskolen

2. januar · 2020 | OrkesterEfterskolen

Vi er glade for at fortælle, at du nu også kan få undervisning i korledelse på OrkesterEfterskolen.

Vi har nemlig udvidet vores sanglinje med korledelse fra august 2020 – så den nu hedder Sang- og korledelseslinjen.

Linjen handler om dig og din stemme – sammen med dine kammerater. Vi arbejder med at udfolde alt det, en stemme kan: Fra tonedannelse og frasering til intonation og det at være solist.

Vi arbejder både med solostemmen, og vi laver musik sammen. Fra solo til kor og ensemblesang hvor alle er ansvarlige for hver deres stemme og skal finde ud af at passe ind i en musikalsk helhed.

I faget korledelse dirigerer vi hinanden, analyserer partiturer, forbereder praktik, og vi diskuterer små og store emner knyttet til at lede kor.

Læs mere om Sang- og korledelseslinjen.