Rejser og anderledes uger

En vigtig del af dit ophold på OrkesterEfterskolen består af koncerter i Danmark og udlandet samt rejser. Hvert år tager vi sammen til København og til et sted, hvor vi kan møde andre unge, der elsker musik. Vi har feks besøgt Amsterdam, Berlin, Prag, Weimar, Jena, Bremen, Dublin

Udveksling

Vores rejser til udlandet foregår altid som udveksling med f.eks. en udenlandsk musikskole eller et ungdomsorkester: Vi bor hos deres familier – og de besøger os på OrkesterEfterskolen enten før eller efter vores rejse. På den måde lærer vi hinanden godt at kende. Det kan give basis for venskaber på tværs af grænserne og besøg senere.

Koncerter

Koncerter er en vigtig del af dit ophold. Vi spiller for andre i det store symfoniorkester, mindre ensembler, som solister og som fælleskor. Det er altid en stor oplevelse at dele sin musik med andre, og det giver dig rutine og redskaber til at håndtere, hvis du bliver nervøs.

Vil du vide mere om vores højdepunkter?