Linjer

Klaverlinjen.

Klaverlinjen er for dig, der (måske bare næsten) er lige så tosset med tangenter som os! Linjen er bygget op omkring fællesskabet om det at spille klaver – uanset om du allerede spiller klaver, eller blot drømmer om at komme i gang. Vores dygtige undervisere møder dig, præcis hvor du er, og undervisningen tilpasses dit niveau og dine ambitioner.

Danmarks Orkesterefterskole

Solo- og samspil.

Den ugentlige soloundervisning er “pulsen” på vores klaverefterskole. Her vil du få personlig vejledning af konservatorieuddannede lærere og anerkendte musikere. Vores undervisere brænder for at udvikle dit talent og guide dig mod dine musikalske drømme – hvad enten det er optagelse på MGK, en konservatorieuddannelse eller blot glæden ved at spille for dig selv og dine nærmeste.

Hertil kommer fællestimer, hvor vi ofte spiller 4- og 8-hændigt, mange egne koncerter, gæstelærere og besøg af spændende klaver-personligheder. Du har øvetime hver dag, musikteori, hørelære og meget andet kun relateret til klaver og klassisk musik og folkemusik. På klaverefterskolen er der rig mulighed for at fordybe sig i musikken!

Mærk fællesskabet

Bliv en del af det musikalske fællesskab!

På en rigtig klaverefterskole får du masser af nye venner, som elsker klaverspil lige så højt som dig. For mange af vores elever er det virkelig en fantastisk oplevelse at møde så mange andre musikelskere på deres egen alder. På OrkesterEfterskolen brænder vi nemlig alle for musik: Her er altid andre unge, som du kan snakke musik med, spille klaver med, få klaverundervisning med, spille sammen med i orkester og måske udforske nye instrumenter med.

Mange af vores elever danner venskaber på klaverefterskolen, som aldrig slipper dem – de mødes på kryds og tværs over hele landet – altid sammen om musikken. Lyder det som noget for dig? Så skal du være en del af vores musikalske fællesskab.

Et musikalsk fællesskab

Følg dagligdagen på OrkesterEfterskolen.

OrkesterEfterskolen er på Instagram, hvor du kan følge med i dagligddagen på tæt hold. Hør direkte fra nuværende elever og se opslag fra tidligere koncerter og arrangementer. Ønsker du selv at komme på besøg, så kan du tilmelde dig her.

De fleste weekender bliver mange elever på skolen. Vagtlæreren arrangerer aktiviteter i samarbejde med eleverne. Denne gang tog de på tur og sov 2 nætter i shelters. Mad på og fællessang, bål og den smukkeste vestjyske natur: Et stort hedelandskab med søer, egekrat og skovområder. Der var adgang til et naturcenter med gode infotavler om hedens dyreliv og fauna.
41 0
Isak og Hannah hjalp i dag Struer Jernbaneorkester med en koncert i Bremdal. For to uger siden spillede de med til en koncert i Struer.

Orkesterefterskolen var repræsenteret af tre årgange i dag: 1, 11 og 22.#Brassband #struerjernbaneorkester @euphen_isak @horsburgh_hannah @thomasbjørkmann
59 0
Musikken spilles af vores enestående folkemusikere🤩 hæng på og genoplev stemningen fra ferniseringen på 10. Prøvefri-Klasses grafittiprojekt som de lavede sammen med Mathias. Hermed en kæmpe tak til Holstebro Kommune for tilladelsen og økonomisk støtte. Tak til alle som kom 🙏🏻
34 0
Citat Storm P: “Når kunsten kræver en forklaring, er der altid noget muggent ved den” Her er der bestemt intet mug🤩
25 0
Tak til Lone Hein for den smukke tale ved afsløringen af 10. Klasses grafitti projekt.
41 0
Gør som mig og kom til fernisering i morgen fredag den 12. juni klokken 10. Det er under frøjkvej på skolestien lige ved siden af Orkesterefterskolen. #orkesterefterskolen #graffiti #art #fypage
65 2
Fredag den 12. Juni klokken 10 er der fernisering på den væg vi har malet. Det er lige under frøjkvej på skolestien ved Orkesterefterskolen. Vi ses i morgen. #orkesterefterskolen #graffiti #art #ses #tomorrow
50 0

Hverdagen

Efterskolelivet er en helt særlig måde at bo, leve og lære på. Måske er det derfor, at mange venskaber fra efterskolen varer resten af livet.

Undervisningen

Undervisningen på OrkesterEfterskolen er en god blanding af boglige fag og musikundervisning.

Arrangementerne

På OrkesterEfterskolen afholder vi i løbet af efterskoleåret en hel del arrangementer, der har musikken og fællesskabet i fokus.