Mærk fællesskabet
Bliv en del af det musikalske fællesskab!
På en rigtig klaverefterskole får du masser af nye venner, som elsker klaverspil lige så højt som dig. For mange af vores elever er det virkelig en fantastisk oplevelse at møde så mange andre musikelskere på deres egen alder. På OrkesterEfterskolen brænder vi nemlig alle for musik: Her er altid andre unge, som du kan snakke musik med, spille klaver med, få klaverundervisning med, spille sammen med i orkester og måske udforske nye instrumenter med.
Mange af vores elever danner venskaber på klaverefterskolen, som aldrig slipper dem – de mødes på kryds og tværs over hele landet – altid sammen om musikken. Lyder det som noget for dig? Så skal du være en del af vores musikalske fællesskab.
Granados klaverkvintet og Brahms Liebeslieder walzer for messing og klaverer
De fleste weekender bliver mange elever på skolen. Vagtlæreren arrangerer aktiviteter i samarbejde med eleverne. Denne gang tog de på tur og sov 2 nætter i shelters. Mad på og fællessang, bål og den smukkeste vestjyske natur: Et stort hedelandskab med søer, egekrat og skovområder. Der var adgang til et naturcenter med gode infotavler om hedens dyreliv og fauna.
Isak og Hannah hjalp i dag Struer Jernbaneorkester med en koncert i Bremdal. For to uger siden spillede de med til en koncert i Struer.
Orkesterefterskolen var repræsenteret af tre årgange i dag: 1, 11 og 22.#Brassband #struerjernbaneorkester @euphen_isak @horsburgh_hannah @thomasbjørkmann
Musikken spilles af vores enestående folkemusikere🤩 hæng på og genoplev stemningen fra ferniseringen på 10. Prøvefri-Klasses grafittiprojekt som de lavede sammen med Mathias. Hermed en kæmpe tak til Holstebro Kommune for tilladelsen og økonomisk støtte. Tak til alle som kom 🙏🏻
Citat Storm P: “Når kunsten kræver en forklaring, er der altid noget muggent ved den” Her er der bestemt intet mug🤩
Tak til Lone Hein for den smukke tale ved afsløringen af 10. Klasses grafitti projekt.
10 prøvefri er kommet MEGET langt med deres graffiti projekt, og det er nu klart til at alle kan se det🤩🤩 #Ork22 #orkesterefterskolen #graffiti
Gør som mig og kom til fernisering i morgen fredag den 12. juni klokken 10. Det er under frøjkvej på skolestien lige ved siden af Orkesterefterskolen. #orkesterefterskolen #graffiti #art #fypage
Fredag den 12. Juni klokken 10 er der fernisering på den væg vi har malet. Det er lige under frøjkvej på skolestien ved Orkesterefterskolen. Vi ses i morgen. #orkesterefterskolen #graffiti #art #ses #tomorrow
Her ses årets SoMe gruppe 🥳Vi kan ikke takke nok for jeres gode indsats med at lave opslag på de sociale medier ❤️ i dag gav det en biograftur.
Hverdagen
Efterskolelivet er en helt særlig måde at bo, leve og lære på. Måske er det derfor, at mange venskaber fra efterskolen varer resten af livet.
Undervisningen
Undervisningen på OrkesterEfterskolen er en god blanding af boglige fag og musikundervisning.
Arrangementerne
På OrkesterEfterskolen afholder vi i løbet af efterskoleåret en hel del arrangementer, der har musikken og fællesskabet i fokus.