Klaverlinjen

Klaverlinjen er for dig, der (måske bare næsten) er lige så tosset som os med tangenter. Linjen er bygget op omkring fællesskabet om det at spille klaver. Den ugentlige soloundervisning er “pulsen.” Hertil kommer fællestimer, hvor vi ofte spiller 4- og 8-hændigt, mange egne koncerter, gæstelærere og besøg af spændende klaver-personligheder.

Grib en unik mulighed

Klaverlinjen er den eneste af sin art på en efterskole i Danmark – og du indgår i et stort fællesskab med andre unge, der er lige så glade for musik, som du er.

Livet på klaverlinjen

Leder du efter en klaverefterskole, hvor du kan udfolde dig på dit yndlingsinstruments tangenter, få masser af klaverundervisning og møde nye venner, der også elsker at spille klaver? Så er OrkesterEfterskolen lige noget for dig. På OrkesterEfterskolens klaverlinje får du soloundervisning i klaverspil hver uge, og du har øvetime hver dag, musikteori, hørelære og meget andet kun relateret til klaver og klassisk musik og folkemusik.

Klaverundervisning

Vores klaverlinje er både for dig, der allerede er vild med at spille klaver, eller dig der gerne lære det. De mange klavertimer hver uge betyder, at du har masser af muligheder for at dygtiggøre dig på klaveret – uanset om du har fået klaverundervisning i mange år eller lige har sat dig til klaveret. Du får klaverundervisning af konservatorieuddannede lærere, som brænder for at udvikle dig og din musik. Vores lærere tager altid udgangspunkt i lige netop dit niveau og ønsker for dit klaverspil.

Klaverundervisningen forbereder dig desuden til MGK (Musikalsk Grundkursus), hvis du gerne vil det – og måske igen senere konservatoriet. Det hele afhænger af dine drømme. På OrkesterEfterskolen hjælper vi dig med klaverundervisning og klaverspil, uanset om du ønsker at spille professionelt senere i livet, eller du hellere vil have klaveret med som en stor glæde i dit fritidsliv. Vi dyrker glæden ved musik, klaverspil og samspil med andre.

Spil klaver med dine venner

På en rigtig klaverefterskole får du naturligvis også masser af nye venner, som også elsker klaverspil lige så højt som dig. For mange af vores elever er det virkelig en fantastisk oplevelse at møde så mange andre musikelskere på deres egen alder. På OrkesterEfterskolen brænder vi alle musik – her er altid andre unge, du kan snakke musik med, spille klaver med, få klaverundervisning med, spille sammen med i orkester og måske udforske nye instrumenter med.

Vores klaverlinje er en helt unik mulighed for at koncentrere dig om klaverspil, klaverundervisning og klassik musik og folkemusik i et helt år – samtidig med, at du får musikvenner for livet. Mange af vores elever danner venskaber her, som aldrig slipper dem – de mødes på kryds og tværs over hele landet – altid sammen om musikken.

Så hvis du også ønsker det stærke bånd til andre unge, der også er vilde med klaverspil og musik, er et år på OrkesterEfterskolen helt sikkert lige noget for dig.