Orgellinjen

Orgellinjen er for dig, der elsker det store brus – og har mod på at arbejde i dybden med din teknik, din teori, dit sammenspil – og din musik!

Meget mere end soloundervisning

Sammen med soloundervisning i orgelspil får du klaverundervisning, sangundervisning og korledelse, to gang 45 minutters hørelære og musikteori hver uge, kor og øvetime hver morgen.

Stor tak til OrgelKlubben

OrkesterEfterskolen er meget stolte af at kunne præsentere vores orgellinje. Linjen er muliggjort gennem en generøs donation fra OrgelKlubben.

Tag på orgelefterskole

Er du vild med at spille orgel, og ville du ønske, at der fandtes en orgelefterskole? Det gør der faktisk – OrkesterEfterskolen har en orgellinje, hvor du kan fordybe dig i orgelet og samtidig få venner, der er lige så vilde med orgelmusik og klassisk musik som dig. Det er faktisk ganske unikt.

Vi er den eneste efterskole i landet, som fokuserer udelukkende på klassiske instrumenter herunder orgelet og nordisk folkemusik. Så glæd dig til et helt år med orgel på skoleskemaet på OrkesterEfterskolen.

Undervisning på orgel

Du får soloundervisning i orgelspil hver uge, og på OrkesterEfterskolens orgellinje har du desuden øvetime hver dag, hørelære, musikteori og meget andet, som handler om orgel og klassisk musik og folkemusik. Det er OrkesterEfterskolens dygtige og passionerede undervisere, som alle er uddannet på konservatoriet, der underviser dig og dine kammerater.

Som noget helt særligt har vi øveorgeler på efterskolen, så du skal ikke køre langt, hver gang du skal øve dig på orgel eller vente på, at dine kammerater har øvet færdigt. Det gør, at du har meget nemmere ved at få en rigtigt god øverutine og mulighed for at udvikle dig virkeligt meget på dit orgelspil, mens du går her på efterskolen.

Hvis du drømmer om at komme på MGK (Musikalsk Grundkursus) og måske videre på konservatoriet, vil et år med orgelspil på efterskolen hjælpe dig på vej. Her kan du virkelig fordybe dig i orgelet og udvikle dig i den retning, du drømmer om.

Del din glæde for orgel med dine venner

OrkesterEfterskolens orgellinje giver dig en masse nye venner, som deler kærligheden for orgel med dig. Det er første gang, at mange af vores elever oplever så stor en samhørighed omkring orgelet. Det er en helt unik oplevelse at dele glæden ved sit instrument med så mange jævnaldrende kammerater.

Samtidig med at I deler kærligheden til orgelmusik, så møder du også en hel masse andre unge, som også elsker klassisk musik og folkemusik – sammen får I mange, store oplevelser med musik. Så du kan godt glæde dig til et helt år med orgelspil, klassisk musik og folkemusik på OrkesterEfterskolens linje for orgelmusik.