Arrangementer

På OrkesterEfterskolen afholder vi i løbet af efterskoleåret en hel del arrangementer, der har musikken og fællesskabet i fokus.

Oplev OrkesterEfterskolen på nært hold

Lørdagsskole, Påskecamp, Frit:Spil Camp og Hr. Borgs Bal er bare nogle af de højdepunkter og arrangementer, du kan blive en del af på OrkesterEfterskolen. De kan tilmed gøre dig klogere på, om et år på efterskolen er noget for dig.

Arrangementer for unge musikere

Vi elsker klassisk musik og folkemusik på OrkesterEfterskolen, og det ved vi, at rigtig mange unge musikere også gør. Derfor afholder vi også flere forskellige arrangementer i løbet af året, hvor vi åbner efterskoledørene for unge, der har lyst til at prøve at spille musik med andre.

Vi har både nybegyndere og øvede musikere på deltagerlisten, og er du i tvivl om det enkelte arrangement er noget for dig, skal du være mere end velkommen til at kontakte os.

Herunder kan du se en række af vores faste arrangementer:

• Lørdagsskole er OrkesterEfterskolens svar på Efterskolernes Aften, hvor du og din familie får lov til at mærke og opleve efterskolestemningen. Dagen, der er fyldt med musik, spørgsmål og rundvisninger, giver et godt indblik i efterskolelivet og en dagligdag med klassisk musik og folkemusik på en efterskole.
  • Påskecamp er for dig, der er mellem 12 og 15 år, og som er vild med klassisk musik og folkemusik. I tre dage i begyndelsen af påskeferien har du mulighed for at spille i symfoniorkester, spille blokfløjte, guitar eller orgel samt synge i fælleskoret og danse folkedans.
  • Frit:Spil Camp er en weekendcamp for unge mellem 12 og 16 år. Campen finder sted i maj og er for dig, der spiller et klassisk orkesterinstrument. I tre dage kommer du til at udforske alle hjørner og toner af dit instrument sammen med andre unge, der har en kærlighed til musikken.
  • Hr. Borgs Bal er en endagsbegivenhed og -workshop, der har folkemusik og -dans i fokus. Det er for alle unge mellem 13 og 17 år, og der er intet krav om forkundskaber. Du får en fed dag fyldt med levende musik, dans og fællesskab med andre musikglade unge.

Derudover vil der i løbet af efterskoleåret være arrangementer og koncerter på OrkesterEfterskolen, hvor både efterskolens elever og professionelle musikere vil optræde.