Om efterskolen

OrkesterEfterskolen er for alle unge i 9. og 10. klasse, der brænder for klassisk musik og folkemusik. Her får du et år med nye venner, fællesskab med andre musikelskere, rejser, anderledes oplevelser og en helt masse musik.

Seks fantastiske linjer

Vi tilbyder seks linjer – orkesterlinjen, klaverlinjen, sang- og korledelse, orgellinjen, folkemusiklinjen samt guitar- og blokfløjtelinjen, hvor du kan fordybe dig i dit instrument – eller måske prøve et nyt af.

Vi tilbyder soloundervisning

Det er for det meste en god idé, hvis du kan spille i forvejen, men det er interessen for musik og nysgerrigheden, der er det absolut vigtigste. OrkesterEfterskolen styrker din passion for musik, uanset om du er passioneret begynder eller erfaren musiker.

Vi har elever på mange forskellige niveauer. Nogle af vores elever fortsætter direkte på konservatoriet, og rigtig mange bliver MGK-elever i deres hjemby eller hos os i Holstebro.

På OrkesterEfterskolen får du soloundervisning af en konservatorieuddannet lærer. Her er øvetime hver morgen, hørelære og teori på niveauinddelte hold og værklytning og folkedans om aftenen. Sammen med timerne i ensemble og orkester giver det et solidt skub til din musikalske udvikling. Du kan nå virkelig langt på bare et enkelt år.

Fagligheden er høj på OrkesterEfterskolen – hvert år har vi et karaktergennemsnit, som ligger i toppen af danske efterskoler. Vores klasser er små – og det er både OK at være dygtig og at spørge om hjælp.

Hvis du er i tvivl, om OrkesterEfterskolen er noget for dig, så vil vi meget gerne snakke med dig. Ring eller skriv – så får vi afklaret, om OrkesterEfterskolen er din efterskole.