Musikundervisning på OrkesterEfterskolen

Her på skolen fylder musikundervisningen selvfølgeligt meget.

Lidt om musikundervisningen

Alle elever får soloundervisning 45 minutter hver uge af engagerede konservatorieuddannede musikere og instruktion af nogle af landets bedste dirigenter til orkester og kor.

Vi har skemalagt øvetime hver dag om morgenen, så du kan opleve at få gode øvevaner og blive dygtigere på dit eget instrument. Vi har specielle fag som hørelære og musikhistorie og alle elever synger sammen i det store fælleskor. Vi har musikuger, hvor det almindelige skema erstattes af prøver og koncerter, vi hører en masse musik og møder spændende musikere fra hele verden. Vi spiller koncerter, både med orkestret og koret, folkemusik, soloklaver og små ensembler. Hvis I finder sammen i små ensembler, hjælper vi jer rigtigt gerne med at blive gode til at spille sammen.

Hvad får du på OrkesterEfterskolen?

• 45 minutters soloundervisning
    Får du alle normale uger. Det er inkluderet i prisen for dit efterskoleophold.
  • Hørelære og teori
    Får du i to x 45 minutter hver uge på små hold, der er niveaudelt. Alle kommer med forskelligt udgangspunkt og vi er stolte af at have 8 forskellige niveauer!
  • Værklytning og musikhistorie
    Findes kun på OrkesterEfterskolen. Det er spændende, sjovt – og måske en lille smule nørdet 😉
  • Fælleskor
    Alle elever synger sammen i skolens store fælleskor, som også optræder til koncerter og på gaden, når vi har lyst…
  • Flere instrumenter?
    Du kan også få ekstra undervisning i flere instrumenter, det koster det samme som det ville koste i musikskolen.
  • Rytmisk soloundervisning
    Der er meget klassisk musik på OrkesterEfterskolen, men vi tilbyder også rytmisk musikundervisning på flere instrumenter i samarbejde med Holstebro Musikskole.
  • Rytmisk sammenspil valgfag
    Du kan vælge rytmisk sammenspil som valgfag, hvis du vil have det ved siden af.