Den skolefaglige undervisning

Fagligheden er høj på OrkesterEfterskolen – hvert år har vi et karaktergennemsnit, som ligger i toppen af danske efterskoler. Vores klasser er små, og eleverne bliver mødt på hver deres niveau. Det er både ok at have let ved det boglige og at skulle spørge om hjælp.

din egen vej

Du kan gå i 9. klasse, i almindelig 10. klasse eller vælge 10. Classic. Begge 10. klasser er gymnasieforberedende, men på hver deres måde.

Hvorfor vælge 10. classic?

Classic er for dig, der gerne vil fordybe dig i emner, der ligger udenfor almindeligt folkeskolepensum; fx medborgerskab, almen dannelse, matematik i samfundsperspektiv.

I classic er der en del gruppe- og projektarbejde, og classic er prøvefri.

Kend din lærer

Hos os kender eleverne lærerne, som de også er sammen med i fritiden. Det giver et helt andet forhold mellem lærer og elev, som ikke er muligt i folkeskolen.