Efterskolelivet

Efterskolelivet på OrkesterEfterskolen er noget helt specielt, hvor musik, fællesskab og undervisning går hånd i hånd.

OrkesterEfterskolen er boglige fag, musik og fællesskab

Musikken fylder meget på OrkesterEfterskolen, men det gør de boglige fag og fritiden i den grad også. Livet på efterskolen vil skabe minder, som du med garanti vil huske resten af livet.

Efterskolelivet skaber minder

Et af vores helt store fokusområder på OrkesterEfterskolen er at udvikle dig på det menneskelige og sociale plan. For sammen med de boglige fag og musikken kan fællesskabet være med til at danne dig som menneske og gøre dig klar til livet efter efterskolen.

Fællesskabet er et vigtigt element i efterskolelivet. Du bliver nemlig en aktiv del af efterskolemiljøet, hvor gensidig respekt og omsorg, ansvarlighed og fordybelse vokser ud af fællesskabet og de fælles musikalske projekter.

Hverdagen på OrkesterEfterskolen gør dig både til en bedre musiker, men også en bedre version af dig selv. Musikalsk får du soloundervisning af en konservatorieuddannet lærer, hørelære og teori på niveauinddelte hold samt værklytning og folkedans om aftenen. Timer i både ensemble og orkester gør det sidste for at udvikle dig musikalsk.

Alt det kommer til at skabe minder for livet. De mange oplevelser – både de store musikalske, men også de små snakke om aftenen – kommer til at forme dit efterskoleår. Vi lover, at det bliver et år af dit liv, som du meget sent vil glemme!