Frit:Spil Camp i pinsen d. 18-20. maj 2024

Kan man jamme på et valdhorn? Kan man spille bebop på en bratsch eller funk på en fagot?

Svaret er JA!

… og hvis du synes, det lyder sjovt, så skal du komme til vores weekendcamp Frit:spil i pinsen d.18-20 maj 2024. Campen er for dig, der er mellem 12 og 16 år og spiller et klassisk orkesterinstrument – fx valdhorn, fagot, obo, bratsch, cello, kontrabas, tuba, ventil-/trækbasun eller ét af de andre såkaldt “sjældne” orkesterinstrumenter.

Hvis du drømmer om at kunne begå dig frit på dit instrument, så glæd dig til tre dage, hvor du skal udforske alle hjørner og toner af dit instrument – sammen med andre unge fra hele landet. Weekenden er for dig, der er vant til at spille musik efter noder, men som er nysgerrig efter at udforske alle facetter af dit instrument.

Den er for dig, der gerne vil lære hvordan du improviserer, spiller efter becifringer, laver egen musik i en gruppe og har lyst til at prøve kræfter med alverdens genrer på dit instrument. Hvis du tror, at du med et “klassisk instrument” kun kan spille musik fra noder, så bliver du klogere på OrkesterEfterskolens weekendcamp.

I løbet af de tre dage skal vi spille sammen på kryds og tværs i store og små grupper. Vi skal arbejde med grundlæggende principper omkring improvisation, spille efter gehør, skabe ny musik og udforske genrer. Når weekenden er forbi, tager du hjem med en masse nye redskaber i din instrumentkasse – klar til nye opdagelser og musikalske oplevelser.

Instruktørene

Kristoffer Juel (f. 1982) er uddannet trommeslager fra Rytmisk Musikkonservatorium i København og arbejder til daglig som underviser i Faxe Musikskole. Han er, foruden en aktiv musiker, projektmager og underviser i en række lokale, regionale og landsdækkende projekter i Danmark, blandt andet “Rum!klang SommerCamp” (Region Sjælland), “Instrumentalpiger” (Faxe Musikskole), samt de landsdækkende projekter JazzCamp for Piger og Sommerstævnet Jazzdalen (JazzDanmark). Kristoffer er især interesseret i improvisation, fællesskab og skabelse af musik i grupper.

Johanne Andersson (f. 1983) er uddannet cellist fra Nordjysk Musikkonservatorium og har et bredt virke som udøvende musiker i både ind og udland. Johanne brænder for at skabe musik, arbejde på tværs af genrer og for at afsøge det ukendte.

Johanne er blandt andet instruktør på “Rum!klang Sommercamp”, medlem af strygergruppen Who Killed Bambi samt huskunstner i Dansk Kunstnerråds projekt “Kunstner i Klassen” og har mange års erfaring i at arbejde med improvisation for klassiske instrumenter.
Derudover underviser hun celloeleverne på OrkesterEfterskolen i Holstebro.

Tilmelding: Udfyld formularen herunder. Tilmeldingsfrist senest 6. maj 2024.

Tid: 18. maj kl. 14.00 – 20. maj kl. 16.00.

Du skal sove på efterskolens værelser sammen med de andre deltagere. Du skal selv huske instrument, sengelinned og håndklæde. Alle måltider og mellemmåltider bliver serveret på OrkesterEfterskolen og indgår i deltagergebyret.

Pris: Det koster 275 kr. pr. deltager for hele campen, som indbetales på MobilePay 33785 samtidig med tilmelding.

Hvis du har spørgsmål til Frit:spil, kan du skrive en mail til Johanne på johanne@orkesterefterskolen.dk.

Tilmelding til Frit:spil på Orkesterefterskolen
F.eks. "Aarhus Musikskole". Hvis du ikke går i musikskole, så skriv hvor du spiller, eller få musikundervisning.
Læser du noder?
Læser du becifringer?
Har du prøvet at improvisere på dit instrument?
Hvis ja, fortæl lidt om det
Hvor har du hørt om "Frit:spil"?
Specielle hensyn, allergier etc.