Efterskolernes Dag 2024

Er du vild med klassisk musik og folkemusik, og vil du gerne vide, hvordan et helt år med musik og fællesskab kunne se ud? Kom forbi til Efterskolernes Dag søndag den 29. september 2024 fra klokken 13.00-17.00.

Få et indblik i efterskolelivet

Vi viser dig OrkesterEfterskolen, og du kan snakke med nuværende elever og alle vores dygtige og engagerede lærere og undervisere.

Når du går hjem, har du et godt indtryk af, hvordan din hverdag på OrkesterEfterskolen kan blive – fyldt med musik, almindelige skolefag og masser af venner med samme interesse som dig. OrkesterEfterskolen er Danmarks eneste efterskole med fokus udelukkende på klassisk musik og folkemusik, og det vil du i den grad kunne mærke allerede til Efterskolernes Dag.

Program for musikelskere

Vi ved, at du elsker musik, og derfor kommer Efterskolernes Dag på OrkesterEfterskolen til at emme af musik – og du kan endda få lov til at være med. Du kan, hvis du naturligvis har lyst, spille med i skolens symfoniorkester efter noder, som vi på forhånd har sendt til dig. Vores nuværende elever vil stå klar til at hjælpe dig, og der vil være plads til alle niveauer. Du skal bare have lysten.

Men du er også velkommen til at kigge på. Både når symfoniorkestret spiller, men også når vores nuværende elever spiller musik og synger rundt på skolen i løbet af eftermiddagen. Det er også vores nuværende elever, der vil vise dig og din familie rundt på skolen, så du kan få en fornemmelse af at bo på efterskolen og et indblik i efterskolelivet.

Du kan stille alle de spørgsmål, du vil, til de nuværende elever, men der vil også være mulighed for at stille spørgsmål til underviserne, som sidder klar i spisesalen. Her vil der også blive serveret kaffe og kage i løbet af eftermiddagen.

Dagens program

(med forbehold for ændringer)

Kl. 13.00: Spil med i skolens symfoniorkester i vores nye sal. Hvis du har lyst, kan du spille med i skolens symfoniorkester. Denne aktivitet kræver tilmelding, så vi kan sende nogle noder til dig i forvejen. Der er plads til alle niveauer, og vores nuværende elever er søde til at hjælpe dig godt på plads. Tilmeld dig med navn, alder og instrument via mail til sekretaer@orkesterefterskolen.dk

Kl. 14.00: Klaver- og kammermusik.

Kl. 15.00: Kormusik.

Kl. 16.00: Koncert med skolens symfoniorkester, harmoniorkester og strygeensemble.

Hvad er Efterskolernes Dag?

Efterskolernes Dag er hvert år placeret på den sidste søndag i september og giver interesserede unge og deres forældre mulighed for at få et unikt indblik i det at gå på efterskole. Landets efterskoler åbner nemlig dørene, så du kan stille spørgsmål, blive vist rundt på efterskolen og få et indblik i efterskolelivet.

På OrkesterEfterskolen er det vores nuværende elever, der viser dig og din familie rundt på Efterskolernes Dag. Det giver dig mulighed for at stille spørgsmål til livet på efterskolen. Både hvilke fag og linjer du kan vælge, men også hvad eleverne laver om aftenen i fritiden.