Orkestercamp for 12-16 årige i pinsen – Frit:spil

21. marts · 2018 | OrkesterEfterskolen

Udforsk musikken sammen med andre unge

“Kan man jamme på et valdhorn? Kan man spille bebop på en bratsch, eller funk på en fagot? Svaret er JA! – Spiller du valdhorn, fagot, obo, bratsch, cello, kontrabas, tuba, ventil-/trækbasun eller ét af de andre såkaldt “sjældne” orkesterinstrumenter? – Er du mellem 12 og 16 årr, og drømmer du om at kunne begå dig frit på dit instrument? Kom med på weekendstævnet den 19.-21. maj, på OrkesterEfterskolen i Holstebro, hvor du sammen med andre unge fra hele landet, får mulighed for at udforske alle hjørner og toner af dit instrument. Weekenden er for dig der er vant til at spille musik efter noder, men som er nysgerrig på at udforske alle facetter af dit instrument. Det er for dig der gerne vil lære hvordan man improviserer, spiller efter becifringer, laver egen musik i en gruppe og har lyst til at prøve kræfter med alverdens genrer på dit instrument. I løbet af de tre dage, skal vi spille sammen på kryds og tværs, i store og små grupper. Vi skal arbejde med grundlæggende principper omkring improvisation og becifringsspil, spille efter gehør, skabe ny musik og udforske genrer. Når weekenden er forbi, kan du tage hjem med en masse nye redskaber i din instrumentkasse – klar til nye opdagelser og musikalske oplevelser. Hvis du tror, at man med et “klassisk instrument” kun kan spille musik fra noder, så kan du godt tro om igen 🙂

Praktisk information

Stævnet foregår på OrkesterEfterskolen i Holstebro, lørdag den 19. maj kl 14.00 til mandag den 21. maj (2. pinsedag) kl. 16.00. Deltagergebyr: er 250 kr. Deadline for tilmelding: Tirsdag den 1. maj kl. 12.00 Du bliver indkvarteret på tomandsværelser, sammen med de øvrige deltagere. Medbring selv instrument, sengelinned og håndklæde, samt personlige ejendele til to døgn. Alle måltider og mellemmåltider bliver serveret paå OrkesterEfterskolen og indgår i deltagergebyret.

Instruktørerne

Kristoffer Juel (f. 1982) er uddannet trommeslager fra Rytmisk Musikkonservatorium i København og arbejder til daglig som underviser på Faxe Musikskole. Han er, foruden en aktiv musiker, projektmager og underviser i en række lokale, regionale og landsdækkende projekter i Danmark, bl.a. “Rum!klang SommerCamp” (Region Sjælland), “Instrumentalpiger” (Faxe Musikskole), samt de landsdækkende projekter JazzCamp for Piger og Sommerstævnet Jazzdalen (JazzDanmark). Kristoffer er især interesseret i improvisation, fællesskab og intensiv skabelse af musik i grupper.
Johanne Andersson (f. 1983) er uddannet cellist fra Nordjysk Musikkonservatorium og har et bredt virke som udøvende musiker i både ind og udland. Johanne brænder for at skabe musik, arbejde på tværs af genrer og for at afsøge det ukendte. Johanne er, blandt andet, instruktør paå “Rum!klang Sommercamp”, medlem af strygergruppen Who Killed Bambi, samt huskunstner i Dansk Kunstnerråds projekt “Kunstner i Klassen” og har mange års erfaring i at arbejde med improvisation for klassiske instrumenter.
Derudover underviser hun celloeleverne på Orkester Efterskolen i Holstebro.

Tilmelding – klik her.
Kontaktinformation
Orkester Efterskolen Bisgårdmark 18, 7500 Holstebro. Ved spørgsmål, kontakt: johanne@orkesterefterskolen.dk